23 June 2011

Diari Praktikal Mizz Aiza - Part 2 (Mandi Lumpur Kolam Ikan)

2 Jun 2003 (8.00 pagi) 

First time jumpa bos, mukanya serius giler. Bermula hari pertama, aku and the gang diarahkan masuk ke kolam untuk harvest ikan Lampam jawa. Giler apa kena masuk kolam tanah yang berlumpur dan berbau busuk tu. Memang sangat mencabar, maybe bos aku saja-saja nak test tengok sama ada aku berani or  tak. Ternyata aku mampu buktikan keberanian walaupun geli dan tekak rasa loya.

Mandi Lumpur
Dah kena berendam kat dalam kolam berlumpur
Sebelum balik petang tu, bos aku bagi free 3 ekor ikan Lampam jawa, tapi aku tak makan ikan air tawar. Kengkawan aku seronok sangat sembelih dan masak ikan-ikan tu. Aku kesian tengok ikan tu meronta-ronta. Selalu nak ikan pegi je ke pasar dan beli yang dah mati. Ni kena sembelih la plak, huhu..

Memukat Ikan
Tarik pukat
Malam tu, uwaa.. Rasa nak nangis sebab satu badan bau tak  best , mana taknya dah berendam dalam air lumpur. T-Shirt yang aku pakai tadi pun mesti dicuci segera, siap rendam dalam pelembut kain Softlan untuk nyah bau. Sabar aje la. Tapi ini la pengalaman paling happening  yang aku pernah rasa.


Kisah Diari Praktikal Mizz Aiza:

^_^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen.. ^_^