21 June 2011

Diari Praktikal Mizz Aiza - Part 1 (Praktikal di PPA Enggor, Perak)

1 Jun 2003 (7.00 pagi)

Suasana pagi di perkarangan Kolej Universiti Sains dan Teknologi Malaysia (KUSTEM) sungguh indah. Sesekali angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Maklum la, kolej aku terletak dekat sebelah laut je. Hari ni aku dan rakan-rakan akan bertolak ke tempat praktikal. Setiap orang akan ditempatkan di tempat yang berbeza.

Perjalanan jauh tak kurasa. Itulah yang aku dapat gambarkan perasaan riang. Aku bersama 3 orang rakan perempuan (Abot, Efa dan Zai) dan seorang lelaki (Bern) akan menjalani praktikal di tempat yang sama iaitu di Pusat Pengembangan Akuakultur di Enggor, Perak. Kini ianya dikenali sebagai Pusat Ikan Hiasan Enggor, Perak.

PPA Enggor
Hari first sampai dah bergambar
Jam 5.00 petang bas kami tiba ke destinasi. Bermulalah episod baru. Aku and the gang diberi penginapan kuarters secara percuma. Kami hanya perlu membayar bil air dan elektrik je. Esok Aku akan memulakan tugasan. Kami diminta melapor diri tepat jam 8.00 pagi esok. Apa sahaja yang ditugaskan, pasti aku terima. Malam ini tidur lena. Semoga esok penuh bermakna.


Kisah Diari Praktikal Mizz Aiza:

^_^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen.. ^_^