22 December 2012

Jom Balik Kampung Makan Durian

Assalamualaikum,

Akhirnya dapat pulang ke kampung untuk makan durian fresh. Aku sekeluarga berkampung di rumah opah aku. Aku sampai kat rumah opah aku je dah banyak kereta mak saudara dan sepupu aku. Kami tak berjanji pun nak balik sama, macam ada gerak hati je nak serang dusun durian sama-sama.. 

Perjalanan ke dusun durian perlu mendaki bukit. Nasib baik ada jalan bertar walaupun sempit, bolehlah kereta viva aku yang comel ni mendaki. Misi memungut buah durian diteruskan dengan jayanya. Best dapat makan sepuas-puasnya. Finally satu bonet kereta aku dipenuhi dengan buah durian.

Satu bonet durian
Sepanjang perjalanan balik ke KL tu memang kelemasan juga dengan bau yang semerbak. Sesekali kena buka tingkap kereta sekejap untuk naturalkan balik udara. Sebelum balik aku ada petik daun pandan untuk nyah bau durian kat dalam kereta setelah sampai nanti. 

Entri Lain:

2 comments:

  1. Seronoknyaaa. Aida tengah mengidam durian ni sebenarnya. T_T

    ReplyDelete
  2. Waaa,...mmg tak boleh letak durian dalam kereta..mabuk,sakit kepala,,nak muntah..macam2..terpaksa buka cermin keluarkan hidung..jalan penyelesaiannya kopek durian dah masukkan isi dalam bekas kedap udara.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^