10 December 2012

Saya Sayang Awak

Assalamualaikum,

Kesedihan akibat kehilangan orang tersayang pasti pernah dirasai oleh setiap insan. Namun, pernahkah kita menghargai orang yang tersayang ketika dia masih ada? Tidak semua orang tahu erti sebuah PENGHARGAAN.. Ianya dianggap perkara remeh dan sering diambil mudah. 

Sebenarnya penghargaan lebih tinggi nilainya jika dibandingkan dengan wang ringgit dan emas permata. Cuba ingat semula, berapa kali kita berbual dengan ahli keluarga kita setiap hari atau kita memuji mereka? Ternyata hari-hari yang penuh kesibukan membuatkan kita lupa menghargai mereka. 


Kita selalu menyangka penghargaan itu materialistik. Tapi sebenarnya ianya lebih dari itu, ianya satu perasaan dalaman untuk mengasihi dan memberi. Adakalanya kita tidak menghargai apa yang berada di depan mata kita sehinggalah kita kehilangannya. 

Oleh itu, hargailah orang yang disayangi dengan kata-kata yang lembut. Sekurang-kurangnya, ucapkanlah "Saya sayang awak" dan luangkanlah masa bersama walaupun seketika. Jangan sampai kita kehilangan orang yang kita SAYANG. Menangis air mata darah sekalipun, ia pasti tidak akan kembali. 

4 comments:

  1. @zakirasli ..
    zaki baca entri lama akak ya? hehe..

    ReplyDelete
  2. Hargai orang tersayang sebelum terlambat. :D

    ReplyDelete
  3. Sentiasa menghargai kehadiran Mr.K dalam hidup..rasa tak percaya yang dia berada disisi..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^