26 December 2015

Peperiksaan Oh Peperiksaan

Assalamualaikum, 

Disember bulan yang penuh dengan aktiviti. Pagi ini baru saya berpeluang membuka blog dan menulis sesuatu. Sebelum ini saya pernah ceritakan mengenai kesibukan saya dengan peperiksaan dan kursus. Keputusan Peperiksaan Undang-undang Kerajaan telah keluar.

Keputusan peperiksaan Undang-undang Kerajaan
Seperti yang dijangkakan, keputusan untuk Kertas dua saya kandas. Teringat kembali ketika saya menjawab soalan kertas dua tempoh hari, saya rasa nak menangis ketika membaca soalan. Walaupun peperiksaan ini open book, adalah perlu saya membawa bahan rujukan yang tepat.

Buku yang sepatutnya saya beli untuk kertas dua
Sumber gambar lelong.com.my
Bila difikirkan semula memang saya kurang persediaan. Sepatutnya saya membawa buku Perlembagaan dan Undang-undang untuk kertas dua. Namun saya tidak berjaya mendapatkan buku itu kerana sold out di beberapa kedai buku dan MPH sekitar Kuala Lumpur dan Putrajaya. 

Saya ada juga bertanya pada senior yang pernah menduduki peperiksaan ini, namun buku mereka juga telah dipinjam lebih awal oleh rakan-rakan yang lain. Akhirnya saya dapat meminjam buku bertajuk Panduan Undang-undang Umum dari rakan kakak saya.

Namun maklumat di dalam buku berkenaan tidak dapat membantu saya menjawab soalan sepenuhnya. Selepas ini saya perlu mencari buku rujukan berkenaan lebih awal kerana semestinya saya akan mengulangi peperiksaan ini pada tahun hadapan.

 ^_^

52 comments:

  1. Asalam rupanya tengah sibuk ya exam..Mizz Aiza dah dapat hadiah ke tempoh hari harap dah dapat ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam.. aiza belum terima lagi hadiah cikgu..

      Delete
  2. Umi harap dear akan lulus peperiksaan .. amin2

    ReplyDelete
  3. aaaa takpe kak aiza!!! <3 u can do it ok? :)

    ReplyDelete
  4. Salam kak , moga dipermudahkan segala urusan ye

    ReplyDelete
  5. Padanlah dah lama Aiza tak ke udara...
    Semoga berjaya Aiza...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiza kena ulang untuk kertas dua tu bunda.. terima kasih doakan aiza..

      Delete
  6. insyaAllah akan berjaya nanti, semoga dipermudahkan ya

    ReplyDelete
  7. Hallo Mba Aiza...
    Semoga selalu sukses... :)
    Salam perkenalan... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Dedy Akas.. Salam perkenalan dan terima kasih sudi berkunjung di sini..

      Delete
  8. MIzz aiza hari tu tak sertakan no phone, saya pun segan nak minta..blogger lain serta kan phone..rasanya tak ada masalah bagi no phone ya...bagi lagi alamat ya..rezeki mazia tu ..kena juga bagi. yang hadiah tu tak apa lah biarkan ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu tak minta nombor telefon aiza hari tu.. aiza pun lupa nak bagi.. hehe..

      Delete
  9. harap bagi alamat kat blog sekali lagi ya...sertakan phone baru sampai tu dek

    ReplyDelete
  10. so ni exam repeat untuk kertas 2 ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu zie has.. aiza kena repeat untuk kertas dua tu tahun depan..

      Delete
  11. kalau repeat tahun depan ... kena cari buku tu dari sekarang lah kan aiza

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu zie has.. dah cari di MPH.. tapi takde stok.. aiza baru order..

      Delete
  12. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  13. Salam,

    My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

    Thanks :)

    ReplyDelete
  14. mungkin tak de rezeki lagi kan..tak pe2..gudluck kak aiza syg! :)

    ReplyDelete
  15. Jangan berputus asa..cuba lagi pada masa yang akan datang..ada hikmahnya tu!

    ReplyDelete
  16. Moga dimudahkan segala urusan serta diberikan kejayaan cemerlang. Aamiin

    ReplyDelete
  17. xmengapalah aiza gagal satu paper nanti ambil lagi...dgn usaha akan sukses juga akhirnya.

    ReplyDelete
  18. Nnti kak aiza mesti boleh buat jugak tu. All the best and semoga dipermudahkan semuanya ye! :-)

    ReplyDelete
  19. alahai...takziah ye kak...takpe...insyaAllah ada rezeki yg lain utk akak nnt :)

    ReplyDelete
  20. good luck sis..semoga jumpa nanti buku tu ye..

    ReplyDelete
  21. Aiza..tak apa...ulang semula..kalau tak silap setiap tahun ada peluang untuk ulang peperiksaankan...

    ReplyDelete
  22. Tak mengapa, Aiza. Pengalaman. Insya-Allah next time Aiza akan lebih bersedia :)

    ReplyDelete
  23. may Allah ease everything akak :)

    ReplyDelete
  24. sbnr nyer exam open book ni lg susah drpd close book... da penah rs mcm mn terseksanya nk buka buku nak cari jawapan...edezzzz buang ms gitu je. lom tulis jawapan lg ms dah nk abes

    ReplyDelete
  25. apapun aiza, aida wish good luck dulu ye utk next exam.
    nasihat aida, tag buku tu ikut tajuk. mudah nak cari.
    exam open book ni kekadang amik masa lama tang nak cari jawapan.
    and akta ni mudah aje, tgk tajuk kat depan tu.
    ada senarai tajuk, kena dgn soalan terus buka page :)

    ReplyDelete
  26. jgn putus asa akak.. boleh cuba lg. tahun ni cuba sebaik boleh ya :) ada rezeki tak kemana

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^