03 July 2011

Diari Praktikal Mizz Aiza - Part 7 (Karnival Sure Heboh Ipoh, Perak)

5 Julai 2003

Hari ini  first time Karnival Jom Heboh diadakan di Malaysia umumnya dan Ipoh khasnya (Masa tu Karnival ni dikenali Karnival Sure Heboh TV3). So, aku and the gang tidak melepaskan peluang untuk pergi bercanda. Bila ingat balik, macam kelakar pun ada gak.

Seawal jam 7.00 pagi aku dan kengkawan (Zai, Abot dan Efa) dah bagi anak angkat (rega ikan keli) makan. Jam 8.00 pagi kami dah tunggu bas di depan Pusat Perikanan Enggor tu. Perjalanan ke Ipoh dengan menaiki bas mengambil masa lebih kurang 30-45 minit je (bas ni henti-henti banyak kali).

Sampai di Ipoh, pihak berkuasa telah menutup beberapa jalan utama dan terdapat lencongan jalanraya. So bas terpaksa berhenti di depan Hotel Syuen dan kami menapak beramai-ramai ke Dataran Bandaraya Ipoh. Penat juga la. Tapi best la juga dapat melawat booth-booth. Punya la excited dapat jumpa pengacara TV3 dan artis-artis secara life.

Sarah Raisudin
Sarah Raisudin
Nizar
Nizar
Zainal Ariffin Ismail
Zainal Ariffin Ismail
Aku tak beli apa-apa pun. Penat berjalan, kami lunch kat food court yang nampak. Pekena nasi ayam je, almaklum la student tak banyak budget sangat. Petang kami bertolak pulang ke rumah. Hari yang best dan enjoy.. Tengah hari Bern yang kena bagi anak angkat kami makan..


Kisah Diari Praktikal Mizz Aiza:

^_^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen.. ^_^