24 November 2011

TNB Punya Pasal

Assalamualaikum, 

Seperti biasa, jam 6.00 petang aku bertolak keluar dari ofis. Hari ini agak penat coz kena selesaikan banyak benda. Seawal jam 6.45 pagi tadi aku sudah menyusuri jalanraya dari Semenyih ke Putrajaya. Seharian berkejar pelbagai tugasan yang tak pernah habis.

Masa mula-mula keluar ofis tadi, aku takde la rasa penat sangat melalui Lebuh Raya Kajang Silk. Tetapi masa exit Semenyih je kereta bergerak slow macam semut. Perjalanan yang sepatutnya 15 minit jadi sejam setengah. Jam 8.00 malam baru aku tiba di halaman rumah. Rasa macam nak tercabut je kaki ni, nasib baik kereta auto.
Sekatan ni la menyebabkan jam
Rupa-rupanya jam tadi disebabkan oleh pembaikan kabel oleh TNB dekat dengan susur masuk ke taman perumahan ke rumah aku. Patut la masa aku lalu di sepanjang jalan tadi nampak Stesen Minyak Shell black out. Lampu jalan dan traffic light pun tak menyala. 

Pada pendapat aku, kalau nak buat pembaikan kabel atau apa-apa penyelenggaraan tak salah. Cuma pihak yang berkenaan perlulah berpada-pada. Memang mereka silap sebab tak selesaikan kerja dan tutup jalan di waktu pick hour orang balik kerja. Disebabkan mereka rakyat susah dan menderita. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen.. ^_^