30 November 2011

Durian Buah power?

Assalamualaikum,

Tadi petang masa aku balik dari keje aku ikut jalan biasa. Tiba-tiba ternampak something bergolek dari bahagian kiri jalan. 'Gedegang'!! Bunyi bahagian bawah kereta aku. Memang dah tak sempat nak mengelak benda tu.

Tengok kat side mirror, nampak la apa ke bendanya. Rupa-rupanya buah durian yang telah selamat dilanggar tadi. Stop kat stesen minyak jap. Check kat bahagian bawah kereta, nasib baik takde apa-apa. Cuak jugak tadi. Buah durian saper la yang sesat kat tengah-tengah pekan yang sesak ni? 


Cakap pasal durian, dah lama aku tak makan durian. Aku takde la suka sangat durian ni. Ada pun ok, takde pun takpe. Durian fresh memang lazat dimakan begitu saja, tapi mual juga kalau terlebih makan. Sekarang ni banyak plak produk nilai tambah berasaskan durian dihasilkan dengan inovasi. 

Teringat dusun Datuk aku di kampung. Dah lama tak balik, sekarang ni banyak sangat kerja dan susah nak cuti. Insya Allah nak juga balik kampung menjenguk opah walaupun datuk dah lama meninggal. Balik sebab silraturrahim, bukan hanya sebab durian. 

1 comment:

Terima kasih sudi komen.. ^_^