17 November 2015

Model Kasut Saya

Assalamualaikum,

Rambangnya mata apabila melihat kasut ketika JCard Member Day. Diskaun yang diberi memang murah dan berbaloi. Kebetulan ketika itu memang saya sedang mencari kasut baru (kasut bertutup) untuk dipakai di tempat kerja. 

Rambang mata melihat kasut
Di dalam entri yang lalu saya pernah ceritakan mengenai membeli mesin basuh di Jaya Jusco. Selepas membeli mesin basuh, saya mengajak adik saya ke bahagian kasut. Setiap kali membeli kasut pasti saya akan membawa adik bersama.

Kaki adik saya saiz 4
Ini kerana kebanyakan kasut yang dipamerkan untuk dicuba bersaiz kecil dan sesuai untuk dicuba oleh gadis kaki 'Cinderella' sahaja. Mujurlah adik saya merelakan dirinya untuk menjadi model kasut saya. 

Tidak seperti wanita lain, saya memiliki saiz kaki yang agak besar iaitu 8 atau 9. Oleh itu, saya akan meminta adik mencuba terlebih dahulu dan bertanya pendapatnya samaada kasut berkenaan selesa dipakai. Kemudian barulah saya meminta jurujual mencari saiz kasut saya. 

^_^

60 comments:

  1. Berkaki kecil mmg comel orangnya ni..mesti bangun tubuhpun sederhana cenonet saja heh..heh...org kecil ni xdimakan usia aiza...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik aiza memang kecil tubuhnya kak paridah.. berbanding aiza bertubuh besar.. hehe..

      Delete
    2. jauh beza saiz kasut adik aiza dengan aiza ... ni mesti sorang ikut ibu sorang ikut ayah saiznya :)

      Delete
  2. Hihih nasib baik ada model kasut ye...
    Berapa pasang Aiza shopping?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la farrah, nasib baik ada model kasut..

      aiza beli dua pasang je..

      Delete
    2. kan kak Farrah... nasiblah ad model kasut yg sukarela..hihihhi...
      ala kak Aiza dua pasang je ke??hihihihih

      Delete
    3. ni yang best ni kalau ada adik, boleh suruh itu ini ... tapi saya tak merasa lah sebab takde adik :p

      Delete
  3. kasut sample memang biasa saiz 6 atau 7..bagus ni sis, tak menyusahkan jurujual.diorang pun banyak pelanggan kena attend

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, sebaiknya kak aiza tak nak susahkan mereka..

      Delete
    2. betuk tu kak.. klau selesa terus blh panggil diorg untuk ambilkan kasut tu kan.. :D

      Delete
  4. Akak pun size kasut 8 -9 Mizz..
    Memang kalau nak mencuba yg display tu agak susah sikit..
    Cantiklah kasut Mizz tu.. simple tapi menarik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah saiz kaki kita.. yang display tu selalunya saiz kecil, susah nak mencubanya..

      Delete
  5. Kasut saya saiz 4 atau 5 mengikut jenama...
    Kadang2 susah jugak nak cari saiz :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama saiz dengan kaki adik aiza la..
      betul tu fidah, adik aiza cakap memang susah nak cari kasut saiz 4..

      Delete
  6. Lbh kurang her saiz kaki kita Kak..kekadg susah nak cari saiz

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu lya, adik kak aiza pun ada cakap memang susah nak cari kasut saiz 4..

      Delete
  7. Berapa Aiza bagi upah kat model tu agaknyer ...hehe...

    ReplyDelete
  8. Kasut adalah salah satu shopping theraphy yang menyeronokkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. terapi yang seronok dan pasti tekanan boleh hilang..

      Delete
  9. wah Aiza ada tester kasut ye bestnya
    mmg kita ni bukan sja ikut hati kita saja kan nk jugak pendapat org bgus sngt cara Aiza..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la kak noor.. senang ada tester.. selalunya kalau adik kata selesa pasti aiza akan meminta jurujual mencari saiz kasut aiza..

      Delete
  10. Wah..siap ada model lagi..bestnyaaaa...terasa macam nak beli kasut baru jugak la..

    ReplyDelete
  11. bila baca entry ni rasa mcm nak beli kasut baru. saya tak banyak kasut yg lawa2..

    ReplyDelete
  12. waw,, besar juga ukuran kaki mbk, tapi pastinya makin cantik bila memakai kasut itu..

    ReplyDelete
  13. hahahah kasut sukan mummy saiz 4..hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kecil saiz kaki mummy.. kaki cinderella tu.. ;)

      Delete
    2. Hahahahah tuk kasut sukan ja.. Kasut lain 5,6 .. Hehehehe cinderella macam mummy.. Adehh pengsan putera raja.. Kikiki :p

      Delete
  14. Untungnya ada model... keciknya saiz. hee

    ReplyDelete
  15. hehe, kenapaa kak aiza tak test sendiri?

    ReplyDelete
  16. yang Sally ni badan besar tapi kaki kecik...saiz 5 pun boleh masuk tapi lahaiii tak seimbang!

    ReplyDelete
  17. Bagus jugak cara tuu Kak Aiza.. Jimat masa dan tenaga..

    Saya jarang beli kasut. Bila entah last beli. Hehe

    Btw, kalau kasut kakak tiri Cinderella lak berapa besar ye. Haha

    ReplyDelete
  18. ooo gitu la plak ekk aiza.
    selalu nyer kita sendiri yg fitting then sesuai, baru carik saiz :)
    ok la tu.
    aida pun kalau gi jcard day, memang gila bayang skit hu hu hu...

    ReplyDelete
  19. Memang rambang mata kan kak aiza.. hehe

    ReplyDelete
  20. mata mana yang x penah rambang bile shoping?? hehehehehe

    ReplyDelete
  21. salam, singgah blog kak aiza,..lama x dtg sini..

    ReplyDelete
  22. Hehehehehe,memang seronok ada model.

    ReplyDelete
  23. kenapa kena suh adik cuba dulu, sebab saiz kaki aiza
    saya pun pakai saiz sama cam aiza
    39 atau 40, makna saiz 8 atau 9
    orang kadang pelik sebab diorang kata tak nampak macam kaki saya beso =)

    ReplyDelete
  24. baru beli kasut kat lazada...hehehhe

    ReplyDelete
  25. saiz apa ni aiza hee saya saiz 6 kadang 5 ok juga heee..

    ReplyDelete
  26. JJ kalu wat sale sy mmg rambang mata esp beg hehehe

    ReplyDelete
  27. Diana pakai size kasut 5 tapi kadang size 4 pun boleh pakai....

    ReplyDelete
  28. Aiza...samalah saiz kasut kita....yeyyy ada kawan...

    ReplyDelete
  29. Kaki saya pun saiz 8... apa pun kasut bertutup mudah dan sesuai utk semua keadaan especially yg melibatkan kerja kan... :)

    ReplyDelete
  30. Wanita dan kasut berpisah tiada. kihkihh

    ReplyDelete
  31. wah murah2 kan kasut sekarang...atau kasut wanita tu beetambah mahal..

    ReplyDelete
  32. teruskan kerjaya yang ada ya Aiza..

    ReplyDelete
  33. JCard Day kadang kadang boleh buat lupa diri seketika

    ReplyDelete
  34. sekarang senang nak cari size 8/9 kak. Sy size 7/8. Adik sy size 9. Dulu2 susah sikit. Sekarang ni kadang2 yang display pun diorang letak size besar. hihi

    ReplyDelete
  35. dulu pernah teman kawan yang kasut saiz besar ni ... kesian kat dia, design yang dia nak selalu tak ada saiz. sekarang dah banyak kot kasut saiz besar kan

    ReplyDelete
  36. saya pula senang nak cari kasut ... tapi susah nak cari baju hahaha :p

    ReplyDelete
  37. kaki sis pun saiz 4 je . sbb tu suka try kasut budak2 ... heheheee

    ReplyDelete
  38. lebih kurang mcm kaki mak nina tp yg susahnya bila nk beli kasut yg berkenan last2 saiz tak ada. sedihhnyaaa

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^