07 December 2011

Gelapnya!!!

Assalamualaikum..

Mood malam ni, feel kepenatan. Aku baru balik dari mengambil rakan di LCCT. Masa on the way tadi, aku ikut jalan Putrajaya-Dengkil. Surprise, masuk je sempadan Putrajaya lampu jalan semua off dan keadaan sememangnya sangat gelap. Masa exit Putrajaya ke Dengkil pun tiada lampu jalan juga. Waktu malam-malam memang kurang kereta yang masuk ke Putrajaya, so bertambah la kegelapan. 

Tiba-tiba aku rasa something menyentuh sisi side mirror sebelah aku. Masa tu had laju macam biasa, 80km/jam coz had laju dalam area Putrajaya memang maksimum 80km/jam. Rupa-rupanya ada orang melintas tapi menyentuh sisi kereta. Fuh, nasib baik tak langgar orang tadi.

Dah la gelap, sunyi plak tu
Pendapat aku la, pihak yang berkenaan harus mengambil tindakan sewajarnya dengan cara menyalakan lampu jalan di kawasan tersebut. Perlu berfikir bagi pihak pejalan kaki yang bakal menjadi mangsa jika kegelapan menyelubungi alam. Kalau nak berjimat pun agak-agak la, jangan sampai meragut nyawa insan tak berdosa.

2 comments:

Terima kasih sudi komen.. ^_^