10 December 2011

Ke Plaza Low Yatt dengan Tren

Assalamualaikum, 

Nak beli External Hard Disk la rasanya. Bukan apa, pendrive selalu full dan pc plak asyik hang sebab terlalu banyak file yang disimpan.  So cuci la mata di Plaza Low Yatt, saja-saja survey dulu sementara tunggu gaji masuk. 

Aku drive dari rumah ke Komuter Serdang and parking la kereta di situ. Tak bestnya parking ditutup sebab ada renovation la plak. So parking je kereta  di depan restoren apa ntah, dekat dengan Mines jugak la. Dari situ menapak guna fly over ke stesen komuter. 

Tunggu punya la lama, dengan cuaca yang sangat panas dan umat manusia yang ramai. Stress juga la bila toleh kiri kanan ada je manusia dengan macam-macam style. Aku memilih tunggu di area yang memang dikhaskan untuk kaum Hawa sahaja. Kiranya kerajaan menitikberatkan juga kebajikan kaum wanita terutamanya di tempat awam macam ni. 

Komuter
Tren sampai je, berpusu-pusu berebut masuk. Memang dah penuh macam ikan sardin dalam tin. Yang tak bestnya, ada la juga kaum Adam yang sesat kat dalam tren tu. Adakah dia sengaja atau tak perasan? Huhu.. Memang rasa tak selesa coz terpaksa berdiri rapat dengan dia. Syukur sebab sampai je di Mid Valley ada la penjaga stesen yang menghalau budak lelaki tu. Padan muka..

Budak lelaki yang sesat dalam coaches wanita
Tiba di stesen Bandar Tasik Selatan, kena tukar naik LRT ke stesen Hang Tuah plak. Dari stesen Hang Tuah, menapak naik tangga ke KL Monorail dan turun di stesen Imbi. Sampai je kat stesen Imbi, jalan kaki terus ke Plaza Low Yatt tu.

KL Monorail
LRT
Sesi mencuci mata bermula, banyak juga pilihan External Hard Disk di sini dengan pelbagai jenama. Harganya pun di tahap yang sederhana. Kalau 500GB harganya dalam range RM180-250. Sayangnya aku tak dapat beli lagi minggu ni. Tunggu dapat gaji akhir bulan ni la kot. 

Ramai orang di Low Yatt
Lewat petang baru sampai rumah. Perjalanan balik yang sama macam pergi tadi juga. Perjalanan yang sangat memenatkan. Aku memang tak biasa drive sendiri kalau ke KL. Mesti kena naik tren atau tumpang member. Mungkin sebab takut kot.. Or tak biasa dengan area sana. 

Entri Lain Berkaitan: 

2 comments:

  1. assalamualaikum - senang gi KL naik komuter & cepat...sy ada 2 hardisks - memory besar - so tak risau nak masukkan apa...

    ReplyDelete
  2. waalaikummussalam sonata.. betul tu, mudah dibawa ke mana saja..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^