15 December 2011

Maafkan Saya - Si Tua Biadap!!!

Assalamualaikum,

Pengalaman masa dalam flight  tadi masih segar dalam ingatan. Flight dari Kuala Terengganu ke KLIA mengambil masa 50 minit. Tiba di KLIA, semua penumpang berebut-rebut untuk keluarkan barangan dari ruangan atas. 

Tiba-tiba ada sesuatu jatuh atas kepala aku. Oh tuhan, rupa-rupanya sebuah notebook menghempap kepalaku. Sakitnya tuhan saja yang tahu. Kelihatan seorang lelaki sedang menggeledah ruangan atas tu. Memang biadap betul lelaki tu sebab dia buat-buat tak tahu je dan tiada ucapan maaf dari mulutnya.


Kita selalu tengok golongan muda yang biadap dengan orang tua. Tapi hari ini aku tengok orang tua yang biadap. Besar sangat ke pangkat dia? Rasanya tak kot sebab dia naik flight pun kelas ekonomi je. Ego je mengatasi segalanya. Kalau la notebook tu jatuh atas kepala dia, baru dia tau sakitnya camna. 

Ketahuilah, hidup kita cuma seketika saja. Jadi, janganlah terlalu bermegah diri dan ego. Nasib kita pada masa akan datang tidak siapa yang tahu. Apa yang kita buat pada orang pada hari ini pasti ada balasannya kelak. Bukan kena bayar pun kalau ucap perkataan MAAF dan takkan jatuh pun maruah kita. 

1 comment:

  1. betul tu.. >.< huk3.. adoyai..ada jugak org cm ni..mguji kesabaran betul..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^