25 September 2013

Ular Hitam Petanda Jin?

Assalamualaikum,

Rumah sewa aku ketika belajar di Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dulu rumah kampung. Kelengkapan bilik tidur aku simple saja iaitu hanya ada tilam dan bantal (tanpa katil), meja study dan almari baju. 

Ular Hitam Petanda Jin
Ular Hitam Petanda Jin (Gambar hiasan) - Google
Kejadian ini berlaku ketika aku baru pulang dari kelas malam. Aku bercadang untuk baring seketika sebelum mencuci muka dan tidur. Macam biasa aku membetulkan cadar dan tilam. Ketika aku menarik tilam, tiba-tiba aku ternampak sesuatu di bawahnya. 

"Ular!!!" spontan aku menjerit. Malam itu aku dan kawan serumah meminta pertolongan dari kawan lelaki kami. Tapi bila mereka tiba ular itu sudah tiada. Puas mereka mencari di dalam bilik, namun tidak berjumpa. Malam itu aku menumpang tidur di bilik kawan serumahku. 

Keesokan harinya kami ke kelas seperti biasa. Bila pulang saja dari kelas aku memberanikan diri untuk masuk mengambil barang di dalam bilik. Tiba-tiba ternampak lagi kelibat ular hitam itu di sebalik almari baju. Sekali lagi aku menjerit sekuat hati. 

Kali ini jiran di sebelah rumah kami dan tuan rumah sendiri datang membantu. Akhirnya ular hitam tersebut berjaya ditangkap dan dibunuh. Aku tak berani nak tengok kejadian pembunuhan itu. Persoalan yang masih bermain di fikiran aku, kenapa dia memilih untuk tidur di bawah tilam aku dan bersembunyi di sebalik almari baju aku?

* Nota: Ada orang berpendapat jika  ular hitam mungkin jelmaan jin. Oleh itu kita tidak boleh membunuhnya dengan sewenang-wenangnya. Tapi aku tak percaya semua itu. 

INI BUKAN IKLAN BERBAYAR!!!
 Aku cuma nak tolong kawan aku. Beliau membeli pakej penginapan di Bukit Fraser, namun beliau tak dapat pergi kerana suaminya kehabisan cuti untuk tahun ini. Jadi beliau meminta aku mengiklankan di sini. Jika anda berminat bolehlah terus menghubungi beliau. 
*Updated 6.11 petang: Dah ada orang yang membeli pakej penginapan ini.

^_^

55 comments:

  1. huhuhu..kalo i mesti tak dapat tdo dah malam tu:)

    ReplyDelete
  2. Ular masuk rumah cukup bahaya, kita tidak tahu sama ada ia benar-benar ular atau makhluk lain...

    ReplyDelete
  3. ngeri la ngn ular.. mujur kak aiza tak ape2..

    ReplyDelete
  4. tengkiyu Aiza sbb iklankan voucher zura... muahhh muahhh !!!

    ReplyDelete
  5. bahaya.saya ingat DK tadi bermimpi kalau mimpi jodoh nak sampai.wah du bunuh ke binatang tu huhu...

    saya harap DK selalu berhati2 kalau ada org tak suka dengan kita.cuba jaga hubungan sebaik mungkin dg kawan2...dan keluarga..klu bercakap apa2 kena hati2 terkadang ada musuh dalam selimut.wahualam.

    berdoalah lepas solat moga d lindungi selalu.amin

    ReplyDelete
  6. Pernah jugak dengar Aiza..tapi tak tau lah betul ke tidak..kena baca doa pendinding selalukan..

    ReplyDelete
  7. kalau kathy pengsan jawabnya bila nampak ular...

    ReplyDelete
  8. wah sangat mengerikan ini ular hitam
    salam kenal dan follow ke 829

    pleas follow back

    ReplyDelete
  9. Jangan difikirkan sangat. Mungkin kebetulan atau mungkin bilik anda cantik menarik perhatian ular tu...hehe. Jika ingin kepastian sila bertemu mereka yg arif dan tinggi ilmu agama. Perkara sebegini takut mendatangkan syirik tanpa kita sedari.

    ReplyDelete
  10. mama pernah dengar juga, aduh seramnya.... klik nuff akak yer...

    ReplyDelete
  11. seram wei..kalau ada ular masuk rumah ni..hu3

    ReplyDelete
  12. kebiasaannye mmg ular itam dikatikan dgn bnde jahat atau sihir..sbb syaitan skee dekat binatang yg berbisa..nasib xjadi ape2 kt akak kan ;)

    ReplyDelete
  13. kena ingt satu, jangan pukul ular sampai mati d dlm rumah..

    ReplyDelete
  14. yeke???xpernah dgr plak psl ular hitam petanda jin..huhuhuhu

    psst~~thanx kak! :D

    ReplyDelete
  15. Uih,, bahaya tu kak. risau ular tu patuk ke apa ke.. tp, alhamdulillah tk jd apa2x. Menarik jgk iklan rumah pnginapan kt bukit fraser tu :D saya klik 3 iklan kak aiza juga :)

    ReplyDelete
  16. menakutkan. Trauma rasa nak tido dlm bilik tu. Cuba cek cemana ular tu bleh masuk...

    ReplyDelete
  17. salam...
    kak!!! geli2x.....nanak...eee :P

    ReplyDelete
  18. Wah.... bahaya tu, sampai ada ular!

    ReplyDelete
  19. wah, kak aiza jadi promoter . tempat bercuti best tu. hehe. tapi kisah ular hitam tu kadang2 tedung pun itam kan ?

    ReplyDelete
  20. kata ustaz kena tanya dulu jin ke ular baru pukul. Tapi kan kalau akak le tak de nak tanya dah terus pecut lari.. ular tedung sear ke kaler hitam tu?

    caya atau tidak, dalam kesamaran akak nampak ular tedung selar kat kepala my mom. bila tengok sekali lagi, sudah tak ada.... hohoho... sampai sekarang dok terbayang wajah ular tu..

    ReplyDelete
  21. Segalanya berkemungkinan Aiza. Apa lagi warna ular tu hitam. Takut kakak!!

    Kalau utk 2 org rasanya kena cari yg belum ada anak baru boleh pergi. Aiza pergilah dgn kawan Aiza tu..

    ReplyDelete
  22. pernah dgr juga cerita macam ni sebab tu kalau ular masuk rumah jgn dibunuh terus harus suruh dia keluar dulu sebnyak 3 kali kalau tak pergi juga baru boleh dibunuh. Dan sebaik2nyer jgn bunuh didalam rumah... wallahualam

    ReplyDelete
  23. tang iklan ayu suka.. tp ayu single lg. hahaha

    ReplyDelete
  24. bunda kalu cerita pasal ular ni memang seram...

    ReplyDelete
  25. adeh...ngeri bunyinya...mintak dijauhkan dari perkara-perkara jahat tu,,

    ReplyDelete
  26. takutnyaaa.

    pernah jugak dengar ade org cerita dulu. kene suruh die pergi dulu. cakap macam "kalau kau baik kau pergi"

    so kalau die tak pergi baru boleh bunuh. huhuhu

    ReplyDelete
  27. @syuk shusuke
    akak tak sempat nak berkenalan dengan ular tu syuk.. tak pasti ular apa.. tapi seluruh badan dia bersisik hitam..

    ReplyDelete
  28. memang itu jugalah yang kak tahu selama ini. mudah2an aiza dilindungi Allah dalam setiap tindakan. wallahuaa'lam

    ReplyDelete
  29. menyeramkan
    takut yumida tengok
    alhamdulillah
    ular tu berjaya ditangkap
    yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

    ReplyDelete
  30. rumah sewa akak area mana dulu kak..fizi pun risau juga..tinggal berdekatan hutan juga..

    ReplyDelete
  31. geli pulak eiqa tengok gmbar ular tu hahaaa
    eiqa bnyak kali jugak ular masuk rumah..
    Sakit anak tekak menjertinya..
    Eiqa pun x percaya menda gitu tp zaman sekarang macam2x ragam org..
    tp kalau hidup akak xde pape, alhamdulillah, just dia nk tido dgn akak jela tu, ehehee

    ReplyDelete
  32. adik sepupu saya tangan nya kena patuk ular masa dia dok tengah main facebook hehhee

    ReplyDelete
  33. saya malah takut sama ular mizz. kalau ada ular, saya langsung lari xixixi ^^

    ReplyDelete
  34. kat rumah pun ibu pernah nmpk 2 kali...tp sally tak nampak...so, tak tau la ape bndanya...

    semoga dijauhkan perkara yg buruk atas kita

    ReplyDelete
  35. Ada juga cerita mengatakan ular hitam tidak boleh dibunuh, tetapi susah untuk dipercayai.

    ReplyDelete
  36. lepas tu mesti fobia kot2 ada lagi..takutnya..

    ReplyDelete
  37. @Fizi Zaidi
    rumah sewa akak berhampiran pintu masuk belakang UMT.. akak tak ingat la pula apa nama tempat tu (dah 6 tahun tinggal)..

    ReplyDelete
  38. kalu cacing je sy da melompat apatah lg ular...pengsannnnn

    ReplyDelete
  39. yes exctly, sy pun pnh dgr,,lbh tpt petanda tak baik..kalau kena gigit petanda kawin or kena buatan org sy pun x pasti..but something bad is going to happen lah..tp xtaulah kebenarannya..

    ReplyDelete
  40. pernah jugak dngar nie,
    xleh iamgine cmner jumpa ular dpan mata.
    kompom ilang selera makan.

    ReplyDelete
  41. pnh dgr juga kak..tp kalau xsilap sy bg slam 3kali kot..kalau dia lari maknanya dia binatan btol..kalau xlari..mknya syaitan la 2..sjauh mana kprcyaan 2 xthu la..

    ReplyDelete
  42. Talut saya tengok ular tu. Misteri juga kan.

    ReplyDelete
  43. ishh menakutkan... bahaya kalau ada ular di rumah

    ReplyDelete
  44. aku teringat citer member aku. ada ular hitam gak masuk dalam rumah dia kat kampung. ular kecik. tp sebelum dia bunuh, dia cakap "kalo kau jin, kau keluar. kalo tak, aku bunuh". bila ular tu x keluar gak, baru dia bunuh.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^