10 October 2013

2nd Giveaway & Blogwalking by ahmadhasif.info Sempena Hari Raya Aidil Adha

Assalamualaikum,

Pertama sekali, terima kasih kepada blogger Ahmad Hasif kerana sudi menjemputku untuk join segmen beliau (dah lama beliau jemput, baru hari ni nak join). 
Klik banner di atas untuk join 
"Ceritakan apakah pengalaman yang paling anda tidak boleh lupa mengenai hari raya aidil adha anda."

Cerita aku:
Sebenarnya aku tiada pengalaman menarik pun ketika Aidiladha. Cuma teringat pertama kali menyambut Hari Raya Aidiladha di perantauan ketika belajar di Universiti Malaysia Terengganu (tahun 2005). Masa tu nak balik kampung tiket dah habis. 

Pada tahun itu peti ais di rumah sewa aku mewah dengan daging korban pemberian jiran-jiran. Hari-hari masak daging sampaikan dah tak tahu nak masak menu apa (aku dan 4 orang rakan serumahku bergilir-gilir memasak setiap hari)

Paling aku tak boleh lupa rendang daging rakan serumah aku yang berasal dari Negeri Sembilan masak. Memang menangis makan sebab pedas (nasib baik aku suka pedas). Uniknya dia tak letak daun limau purut atau daun kunyit, tapi daun maman

* Nota: Daun maman tu jika di kampung aku di Hulu Perak orang buat jeruk.

^_^