23 January 2014

CIMB Clicks kena Block

Assalamualaikum, 

Petang semalam aku ingin menambah kuota internet disebabkan internet semakin slow. Tapi sayangnya kredit aku telah kehabisan. Jadi aku pun segera masuk ke website CIMB Clicks untuk topup kredit. Aku guna versi mobile kerana ia loading laju. 

Akaun CIMB kena Block
Versi mobile - The access has been suspended
Aku memasukkan username dan password seperti biasa. Kali pertama dan kedua aku masukkan salah. Masuk kali ketiga keluar amaran 'The access has been suspended'. Macam tak percaya aku salah masukkan username atau password.

Aku dah serik nak telefon pegawai khidmat pelanggan CIMB. Tekan banyak sangat nombor semata-mata nak bercakap dengan dia, hinggakan kredit habis begitu sahaja. Sebelum ini pernah juga terjadi seperti ini dalam entri cerita CIMB Clicks

Jadi aku biarkan sahaja buat sementara waktu. Malam tadi tiba-tiba aku luahkan kepada adik aku berkenaan masalah itu. Terus adik aku mencuba masuk dan berjaya (username dan password aku memang adik aku hafal). 

Akaun CIMB kena Block
Versi biasa - keluar secure word
Rupa-rupanya aku tersalah masuk username, patutlah jadi begitu. Aku harap tiada orang yang gunakan username itu, kasihan pula jika akaun CIMB Clicks dia yang kena block. Selalunya jika guna versi biasa (bukan mobile) ia akan keluar secure word.

*p.s: Kena lebih berhati-hati selepas ini. 

 ^_^

60 comments:

  1. ish bahaya gila kan kak aiza hihi.
    Alhamdulillah adik hafalkan :PP

    ReplyDelete
  2. salam pagi aiza...terlupa ya aiza, rajin2 baca alkhauthsar...in sya Allah...

    ReplyDelete
  3. Entri yang menarik.

    Jom singgah blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  4. sally tak pernah kena...alhamdulillah...hati-hati kak...mobile internet pun tak secure sangat...

    ReplyDelete
  5. Aduii suspen je.. nasib baik juga adik tahu, klu tak pasti lagi kecoh jadinya kan.. alhamdulillah settle akhirnya..
    3x ikea lg.. :D

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum kak, sheila pun pakai cimb clicks. haritu ada tersalah password dan username. tertukar sebenarnya. mujur kat website ada keluar secure word, kalau tak dah menangis sheila. hihi. bahaya gak kalau terlepas pandang kan?

    ReplyDelete
  7. kena berhati2 selalu tu sis bab2 barkaitan dgn bank2 ni..klik2 ikea

    ReplyDelete
  8. xpe kak.. lain kali kene tulis la jika sering terlupa.. tapi kena la simpan password dan id user tu ditempat yg selamat..ok..

    ReplyDelete
  9. H-hee, mmg harus hati-hati. pelan-pelan saja. :)

    ReplyDelete
  10. akak pula memang dah lama tak gunakan CIMB Clicks ni.. memang melecehkan bila dah suspended... hu hu hu

    ReplyDelete
  11. hehe..nasib baik tak kena block aiza..nak cepat at least lain jadi nyerr..berhati-hati selalu :)
    thanks for sharing...

    ReplyDelete
  12. masukkan username org lain lah ni...hhee sian org tu

    ReplyDelete
  13. yekeh kak aiza?pg td tb try ok je kak..cer akak try lagi sekali

    ReplyDelete
  14. hrp2 semuanya dh oklah !

    ReplyDelete
  15. kalau yang bab perbankan ni kena
    simpan dekat satu tempat senang ingat
    memang normal kita ada banyak p/s
    untuk pelbagai kegunaan

    tapi betullah diorang punya CS
    perlu diperbaiki
    tapi tak seteruk HONG LEONG BANK
    yang macam hampeh!

    ReplyDelete
  16. ayu pun guna versi mobile. laju skit

    ReplyDelete
  17. laa yke..nasib baik tak jadi apa-apa :)

    ReplyDelete
  18. puteri pun kadang-kadang lupa username, bila nak login asyik salah je..hehe

    ReplyDelete
  19. nasib baik adik aiza hafal kan, memang leceh kalau kena hubungi khidmat pelanggan.

    p/s isi tabung untuk aiza tapi burung biru jelah..macam dah takde yang lain kan sekarang ni.

    ReplyDelete
  20. Moga tak jadi masalah lagi lepas ni. IM cuba daftar CIMB Click tapi tak berjaya lagi.

    ReplyDelete
  21. oooo ingatkan nape tadi..wahh kena hati-hati

    ReplyDelete
  22. saya pernah salah isi username. silap satu huruf je. sayapun tak perasan mula2 tu. bila masuk ruang kata kunci tu..keluar kata kunci yang bukan milik saya.."snake69" tak salah saya! errkk..cepat2 tekan back...dan nasib baik boleh login. takut jugak kalau akaun kena hack..huhu

    ReplyDelete
  23. Lepas ni kenalah berhati-hatinya. Maunya tak gabra kalau acc kita kena suspended.

    ReplyDelete
  24. apa boleh buat kalau dah terlupa kata laluanaiza lagi parah

    ReplyDelete
  25. nyimak saja ya mba hehe

    ReplyDelete
  26. chup tiga ekor untuk aiza.saya dah refresh tapi dia klr juga uh...

    jangan sedih ya..

    ReplyDelete
  27. Susah ya berselancar kalau harus bayar nya pake paket kuato, enakkan bulanan kaya di negri yang aku tempati cari rejeki, mau banyak mau sedikit bayarnya tetap

    ReplyDelete
  28. susah jgak tu kan. licha guna maybnk je. so far ok lagi la. kalau cimb plak xd account

    ReplyDelete
  29. akaun tu aktif x kalo xaktif mmg kena blok

    ReplyDelete
  30. Kadang2x kita boleh jadi miss something dalam keadaan memerlukan. Alhamdulillah da ok semula

    ReplyDelete
  31. sy pon prnah slh masuk...x igt....boringnye nk tggu dpt brckp dgn c.service tu...lame tggu....abis kredit...

    ReplyDelete
  32. lain kali kena lebih hati2.. leceh kalau nak contact orang CIMB kalau betul2 suspended

    ReplyDelete
  33. bahaya tu kak Aiza.....:DDD
    moral of the story pastikan msukkan betul maklumat yg dia nak kan...hihihihih

    ReplyDelete
  34. SA x pernah guna CIMB Clicks..selalu guna M2U je...senang....

    ReplyDelete
  35. Ada berita terkini...mulai esok jam 6.00 petang...CIMB Bank akan berhenti semua perkhidmatan sementara sehingga hari isnin untuk upgrade system. Info dari blog Mialiana.

    ReplyDelete
  36. Aduh... nasib baik adik Aiza tahu passwordnya taklah jadi masalah.

    ReplyDelete
  37. Alkhamdulilah kalau gitu, akhirnya bisa log in berkat adik.. hehe

    ReplyDelete
  38. hehe..biase la tu tersalah password

    ReplyDelete
  39. akak aiza cuai ni. hehe. lepas ni kena fokus :D

    ReplyDelete
  40. satu perkongsian yang baik untuk pengunjung yang lain ye kak ^__^

    ReplyDelete
  41. mcm mana boleh salah usenamer tu sis..huhu

    ReplyDelete
  42. pernah kena suspended sebab masuk username/password salah... hehe..

    ReplyDelete
  43. Saya tak ada CIMBK klik kak Aiza. Tapi nak cuba buat juga, senang sikit.

    ReplyDelete
  44. hati² selepas ni aiza..

    ReplyDelete
  45. Memang adakalanya tertukar..banyak sangat password..he..he..Zwinky & Churp-churp for aiza!!!

    ReplyDelete
  46. kenapa macam tu kak? dengarnya nanti cimb nak tutup sistem sebab nak upgrade sistem dorg kan

    ReplyDelete
  47. Mmg gtu lah akn jadi klu tersalah lbih 3 kli...

    ReplyDelete
  48. saya selalu lupa pswd.. last2 kebanyakkannya bt pswd sama je.. tp bahaya jugakan kalau mcm tu.. hmm..

    ReplyDelete
  49. mujur boleh.. igtkan dah kene hack td..

    ReplyDelete
  50. bahaya juga kan kak, selamat takde pape....takmo careless kak ;)

    ReplyDelete
  51. benda benda yang melibatkan internet banking nie memang kena extra carefull kerana mereka tak bagi ruang yang banyak untuk kita typo...menabung nuffy sini...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^