13 August 2013

Raya Aku 2013

Assalamualaikum,

Mood raya masih terasa, seminggu aku membiarkan blog bersawang. Setiap hari aku menghabiskan masa berjalan ke rumah saudara-mara di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor kerana aku sekeluarga tidak pulang ke kampung pada Syawal kali ini. 


Raya pertama aku dan keluarga kakak aku ke rumah terbuka Dato' Sri Hj. Mohammad Najib bin Tun Hj. Abdul Razak di Putrajaya. Kemudian kami jalan-jalan di Alamanda, Putrajaya. Kebetulan 8/8/2013 bersamaan hari ulang tahun kelahiran mak aku yang ke-68 tahun. 

Rumah terbuka Dato' Sri Hj. Mohammad Najib bin Tun Hj. Abdul Razak
Jalan-jalan di Alamanda bersama keluarga kakak aku
Untuk birthday mak aku
Raya kedua aku sekeluarga ke rumah mak saudara aku di Ampang. Raya ketiga kami berjalan lagi ke rumah sepupu aku di Sg. Buloh. Kemudian kami ke rumah kakak aku di Slim River, Perak. Tiba-tiba mak aku kena serangan asma, kami membawa mak ke Hospital Slim River. Kami menunggu dari jam 6.00 petang hingga jam 10.30 malam (lama betul, kalau balik kampung di Hulu Perak mesti dah sampai).  

Hospital Slim River
Raya keempat aku sekeluarga melepak di rumah kakak aku di Cheras, seronok masak-masak dan makan-makan bersama. Petang tu dalam perjalanan pulang ke rumah, mak aku terkena serangan asma lagi. Terus aku bawa mak ke Hospital Putrajaya, syukur semuanya selamat. 

Beginilah cara aku sekeluarga beraya di perantauan, bersyukur walaupun sederhana. Bagaimana sambutan Syawal rakan-rakan blogger? Sudah pulang bekerja atau masih di kampung halaman? Semoga berhati-hati walau di mana jua berada. 

^_^

43 comments:

  1. selamat kembali kak.. meriah raya kak aiza.. mak akak dah sehat ker..?byk2 rehat.. fiza pun dah mula kerja hari nie...

    ReplyDelete
  2. Lamanya Aiza tak update blog kan.. Rindu nak baca entri terbaru dari Aiza.. :-)

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir to mak sis...n mak sis x boleh jenjalan jejauh ek....kene serang 2 kali??

    ReplyDelete
  4. Sy semalam dah start kerja...huhu
    Perasaan raya bila dah dewasa ni makin berkurang, tak macam zaman budak2 dulu.

    #selamat hari raya kak :)

    ReplyDelete
  5. salam kak aiza :),..wah compax cerita raya kak...dr raya 1 hingga 4..cerita raya fizi kena la dtg ke blog fizi..ada juga tulis sikit2..:) selamat hari raya

    ReplyDelete
  6. smoga mak mizz aiza kembali pulih seperti sedia kala...

    ReplyDelete
  7. Selamat hari raya dan Selamat Hari Jadi untuk mak Aiza...

    ReplyDelete
  8. huhu..thn ni x berapa meriah sbb arwah nenek dah xde :'(

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Raya Aiza...best juga beraya + berjalan dihari raya...
    Semoga mak Aiza sihat2 hendaknya...

    ReplyDelete
  10. Selamat kembali. Selamat hari raya. Seronok dapat menyambut hari bahagia ini bersama keluarga. Tidak kiralah di mana pun tempatnya.

    ReplyDelete
  11. rindu dengan aiza...

    ReplyDelete
  12. Selamat Hari Raya kak :)
    bestnya tgk akk beraya hehe

    ReplyDelete
  13. kak aiza , eid mubarak . ni blog baru deeya . jemput laa :*

    ReplyDelete
  14. Salam Syawal kakAiza =) walaupun xblik kg..nmpak meriah je raya akak..

    ReplyDelete
  15. mama masih di kampung ni kak aiza.. hihi

    ReplyDelete
  16. pheww.. dtg umah pm tuhh.. slim river?? kampung belah mak iqa kat stu.. huu.. x blek kg tu.. esok in sha allah.

    ReplyDelete
  17. selamat hari raya juga diucapkan...

    white satu untuk tuan rumah..

    ReplyDelete
  18. perghhh..Raya pertama dah p rumah terbuka pm tu. Azwa raya dekat rumah je..Selamat Hari Raya Aidilfitri kak Aiza.. :)

    ReplyDelete
  19. wahhh.. kemain sibuk kak aiza beraya, kita seminggu duk kat kampung je :)

    selamat hari raya kak aiza!

    ReplyDelete
  20. wahhh beraya sakan :) mak akak dah okey ???

    ReplyDelete
  21. Selamat meraikan idilfitri la yer cik Aiza, mudah2an bertambah kesyukuran la hendaknye....

    ReplyDelete
  22. Salam Aidilfitri...
    Semangat berhari raya tidak kira di mana jua berada. Semoga sentiasa ceria :)
    Maaf zahir batin

    ReplyDelete
  23. selamat hari rayaa :)
    saya setiap tahun raya bosan dan hambar hahaha!

    ReplyDelete
  24. tak dapat balik kampung pun, nampak best je akak beraya di KL tu. eh selamat hari raya kak. maaf zahir batin..

    ReplyDelete
  25. Selamat Hari Raya Idul Fitri, Mohon maaf lahir dan batin :D

    ReplyDelete
  26. As salam kak,
    zaza baru hari ni masuk keje.. mood raya masih terngiang2 lagi hehe..

    seronok kan dapat beraya rumah sanak saudara..

    ReplyDelete
  27. akk jom join giveaway Asyik buat..hehe
    sakan akk berjln2 yea..selamat hari raya..:)

    ReplyDelete
  28. Wauu akak g beraya umah Najib..mesti best..byk makanan sedap2..

    ReplyDelete
  29. selamat hari raya
    wah dpt gi rumah terbuka menteri.. best2 :)

    ReplyDelete
  30. salam aidilfitri...bestnya raya...selamat kembali ke blog semula

    ReplyDelete
  31. cik nor hari isnin dah kerja aiza..:)

    ReplyDelete
  32. mmg raya sakan tu kak.. hehe..
    mak kak aiza dah sihat? :)

    ReplyDelete
  33. cam na la rasa bila raya tak balik . tak pernah lagi le akak ni.

    ReplyDelete
  34. seronoknya jalan2 raya :)Selamat hari raya akak,minta maaf andai ada salah dan silap :)

    ReplyDelete
  35. Bestnya dpt p rumah terbuka PM.. mesti meriah kan..

    ReplyDelete
  36. selamat kembali aiza...kita masih dalam mood bercuti and beraya...

    ReplyDelete
  37. zara masih dalam mood raya lgi akak..seronok jalan2 dalam lebaran ni..=D

    ReplyDelete
  38. sy rs muka akak ni mcm somebody..n bile dah bile tgk gmbr akk, dah tau mcm siapa..fasha sandha..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^