07 March 2013

Diari Trip ke Kota Kinabalu dan Ranau, Sabah Part 2 - Bunga Loceng

Assalamualaikum,

22 Mac 2012
8.30 pagi

Seterusnya kami meneruskan perjalanan menelusuri jalan yang berbukit. Kami singgah sebentar di satu tempat seperti sebuah perkampungan. Aku tak pasti apa nama tempat tu. Salah satu perkara yang aku  teruja ialah melihat Gunung Kinabalu dari jauh. Rasa teringin nak pergi.

Diari Trip ke Kota Kinabalu dan Ranau, Sabah
Indahnya Gunung Kinabalu di sebalik awan
Salah satu keunikan tempat yang aku singgah ni adalah pemandangannya yang cantik. Terdapat pokok bunga yang aku tak pernah tengok seumur hidup aku kat sini. Ianya berbentuk seperti loceng dan kembang mekar. 

Diari Trip ke Kota Kinabalu dan Ranau, Sabah
Bunga berbentuk loceng
---->Part 1 - Rumah Terbalik (klik sini)
---->Part 3 - Ikan Tagal Mengurut (klik sini)

update info terbaru mengenai Bunga Loceng antara bunga yang beracun (info lanjut klik sini). 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen.. ^_^