09 May 2013

Kembali Lagi..

Assalamualaikum,

BlogwalkingGoogle
Aku kembali semula ke KL setelah bercuti panjang. Tahniah kepada pihak yang menang di dalam PRU 13 yang lalu. Semoga semuanya dapat menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan dengan penuh keihklasan dan bertanggungjawab. 

Usah sia-siakan mandat yang telah diberikan oleh rakyat bagi melihat negara Malaysia terus maju serta aman. Yang penting rakyat Malaysia berbilang kaum harus bersatu dan usah berpecah-belah hanya kerana perbezaan politik. 

Banyak la pula aku membebel pasal politik ni. Walaupun sebenarnya aku tak suka sangat nak bercakap pasal politik. Sebenarnya kat kampung aku tak dapat internet, aku guna Broadband Celcom. Yang ada  di kampung aku mungkin Maxis 3G dan TM je kot. 

Sepanjang berada di kampung aku menjaga opah aku yang sedang sakit tua. Usianya dah masuk 90 tahun pada tahun ini. Memang kasihan aku tengok keadaan dia menahan kesakitan, rasa tak sampai hati pula untuk meninggalkan dia bersama paksu aku di kampung. 

Tiba-tiba muhasabah diri sekejap bila tengok orang sakit. Sepatutnya aku bersyukur sebab Allah SWT masih memberikan peluang untuk aku terus hidup. Usah sia-siakan peluang yang hanya datang sekali dalam hidup kita. 

Maaf sebab dah lama tak blogwalking ke blog kawan-kawan. Hari ini insya-Allah aku akan membalas kunjungan semua..

^_^

26 comments:

  1. welkem back Aiza.... zura pun cuti lama pjg gk PRU aritu.. hihhihi

    ReplyDelete
  2. hehe..selamat kembali kak..sunyi ja rasa akak tak on.. boleh? hoho.. dugaan org sakit tu berat..huhu..so yg masih sihat ni jangan cuba2 cari sakit

    ReplyDelete
  3. Sis, bertabah yaa.
    Sementara opah masih ada, jaga dia bebaik okay!

    #reformasi! eheh. tetiba.

    ReplyDelete
  4. wah dik mizza...hihi..lama bercuti...apapon...hidup kita cuma sekali...biarlah amalan kita berkali-kali :)

    ReplyDelete
  5. bw remy pun terabai....busy dgn kerja.....
    jaga opah elok2 tau......

    ReplyDelete
  6. org dah berumur mcm tu lah.kdg2 kesian tgk..jaga opah elok2 ok

    ReplyDelete
  7. moga opah sentiasa sihat yer Aiza :)
    bagus cucu opah

    ReplyDelete
  8. @Nana Liena
    terima kasih nana.. betul tu nana..

    ReplyDelete
  9. @Nao Mei
    terima kasih cik akak.. aiza setuju dengan kata2 cik akak.. :D

    ReplyDelete
  10. @Remy hazza
    insya-Allah.. terima kasih remy.. :D

    ReplyDelete
  11. @Sop
    insya-Allah sop.. terima kasih..

    ReplyDelete
  12. Sarawak tak cuti pun sempena PRU tu. Hmm

    ReplyDelete
  13. slmt kembali akk... huhu.. sy un ada nenek umur 80.. >.< bila2 masa shja ajal akan mjemput kita.. samaada kita bersedia ataupun tidak.. so, sama2lah kita beramal slagi masa kita ada :D

    ReplyDelete
  14. Welcome back aiza...patut lama tak nmpk...hehehehe. Wan pun kurang jugak BW ni. Sibuk dgn keja. Take care yer aiza.

    ReplyDelete
  15. panajng umur opah..90 tahun,,sya nenek sorang pun x sempat jumpa

    ReplyDelete
  16. @AiSyA LiEzA
    betul tu aisya.. ajal tak mengira usia.. beramal selagi ada masa..

    ReplyDelete
  17. @Mohd Ridzwan Abdullah
    thanks wan.. aiza kalau balik kampung lama2 memang tak dapat online, tak dapat internet..

    ReplyDelete
  18. @Nina Maslizza
    alhamdulillah umur dia panjang.. ya ke, kita doakan semoga nenek nina ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. al-fatihah..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen.. ^_^