13 February 2013

Cara untuk Hentikan Langganan Facebook SMS Celcom RM1/minggu

Assalamualaikum,
Cara untuk Hentikan Langganan Facebook SMS Celcom RM1/minggu
Pernahkah anda secara tidak sengaja telah melanggan Facebook SMS Celcom RM1/minggu? Aku pernah terlanggan. Tiap-tiap minggu kredit aku dipotong sebanyak RM1.00. Pagi tadi aku menerima lagi mesej dari 32665 seperti berikut:

"RM1.00 Your Facebook SMS account has been renewed & will be expired on 20/02/2013. RM1/week unlimited. Text your status to 32665 to update Ref ID: 5HGED9H008"

Aku check kredit aku, memang dah kena potong RM1.00 lagi tanpa kerelaan hatiku. Camna la aku boleh terlanggan benda camni? So aku pun Google dan berjumpa dengan satu entri bertajuk "How to disable Facebook Celcom SMS account RM1/week". Terima kasih kepada penulis entri blog berkenaan (aku link kat tajuk entri beliau).. 

Caranya untuk hentikannya mudah saja seperti berikut:

Hanya taip "STOP FB" dan hantarkan kepada 32665

Anda akan menerima mesej dari 32665 seperti berikut:

"RM0 Your Facebook SMS subscription has been deactivated. To subscribe again text ON D and send to 32665. Thank you"

Maka tamatlah pemotongan terhadap kredit anda sebanyak RM1/minggu pada minggu-minggu akan datang. Moralnya di sini, lain kali kena berhati-hati bila nak subscribe apa-apa benda yang melibatkan pemotongan kredit ni.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen.. ^_^